Kategorie
S艂ownik marketingu

Bootstrap

Co to jest Bootstrap?

Bootstrap to popularny i otwarto藕r贸d艂owy front-endowy framework (biblioteka) do tworzenia responsywnych i atrakcyjnych stron internetowych oraz aplikacji internetowych. Framework ten zawiera gotowe komponenty, style CSS i skrypty JavaScript, kt贸re u艂atwiaj膮 projektowanie i rozwijanie stron internetowych. Bootstrap zapocz膮tkowany zosta艂 przez pracownik贸w firmy Twitter i jest szeroko wykorzystywany przez programist贸w, projektant贸w i tw贸rc贸w stron na ca艂ym 艣wiecie.

G艂贸wne cechy Bootstrapa to responsywno艣膰, co oznacza, 偶e strony i aplikacje stworzone za pomoc膮 Bootstrapa dostosowuj膮 si臋 automatycznie do r贸偶nych rozmiar贸w ekran贸w, takich jak komputery, tablety i telefony kom贸rkowe. Ponadto Bootstrap oferuje gotowe szablony projekt贸w, wiele komponent贸w interfejsu u偶ytkownika (UI). Nale偶膮 do nich nawigacja, przyciski, formularze i wiele innych, a tak偶e zintegrowane wsparcie dla skrypt贸w JavaScript.

Korzy艣ci z korzystania z Bootstrapa to przede wszystkim oszcz臋dno艣膰 czasu i zasob贸w. Programi艣ci i projektanci mog膮 u偶ywa膰 gotowych komponent贸w i styl贸w. Przyspiesza to proces tworzenia stron i pozwala na unikni臋cie pracy „od zera”. Bootstrap jest r贸wnie偶 powszechnie wspierany przez spo艂eczno艣膰. Oznacza to, 偶e mo偶na znale藕膰 du偶o przyk艂ad贸w i narz臋dzi zwi膮zanym z tym frameworkiem.

Wady korzystania z Bootstrapa: jedn膮 z g艂贸wnych wad tego frameworka jest tendencja do nadu偶ywania gotowych komponent贸w bez uwzgl臋dniania indywidualnych potrzeb projektu. To mo偶e prowadzi膰 do stron internetowych, kt贸re wygl膮daj膮 zbyt standardowo i nie wyr贸偶niaj膮 si臋 na tle konkurencji. Bootstrap cz臋sto generuje do艣膰 rozbudowany kod CSS i JavaScript, co mo偶e wp艂yn膮膰 na wydajno艣膰 strony i czas 艂adowania. Dlatego wa偶ne jest, aby projektanci i programi艣ci mieli umiej臋tno艣膰 dostosowywania Bootstrapa do indywidualnych potrzeb projekt贸w, aby unikn膮膰 tych potencjalnych wad.

G艂贸wna strona projektu: https://getbootstrap.com/

Wi臋cej poj臋膰 z zakresu marketingu online znajdziesz odwiedzaj膮c s艂ownik marketingu.