Kategorie
S艂ownik marketingu

Atrybucja konwersji

Atrybucja konwersji to proces przyznawania warto艣ci r贸偶nym punktom kontaktu, kt贸re u偶ytkownik/internauta ma z mark膮 przed dokonaniem konwersji. W dziedzinie marketingu online, atrybucja pomaga zrozumie膰, kt贸re dzia艂ania marketingowe i kana艂y reklamowe mia艂y wp艂yw na decyzj臋 zakupow膮 klienta. To istotne narz臋dzie do optymalizacji kampanii i alokacji bud偶etu reklamowego, poniewa偶 pozwala identyfikowa膰 najwa偶niejsze touchpointy w 艣cie偶ce zakupowej.

Atrybucja konwersji to przypisywania zas艂ug za dokonanie konkretnej konwersji (np. zakupu, rejestracji) r贸偶nym dzia艂aniom marketingowym lub kana艂om. Istnieje wiele modeli atrybucji, takich jak model liniowy, model ostatniego klikni臋cia czy model pierwszego klikni臋cia. Ka偶dy z tych modeli przyznaje zas艂ugi w inny spos贸b, co pomaga zrozumie膰, kt贸re 藕r贸d艂a ruchu by艂y najwa偶niejsze w procesie konwersji.

Obszern膮 list臋 poj臋膰 z marketingu online i e-commerce znajdziesz odwiedzaj膮c s艂ownik marketingu online