Kategorie
S艂ownik marketingu

Canonical tag

Co to jest canonical tag?

Canonical tag, znany r贸wnie偶 jako tag kanoniczny. Jest to specjalny element HTML u偶ywany w celu rozwi膮zania problem贸w z powielanymi lub zduplikowanymi tre艣ciami na r贸偶nych stronach internetowych. Jest to wa偶ne narz臋dzie w optymalizacji SEO, kt贸re pomaga wyszukiwarkom zrozumie膰, kt贸ra wersja tre艣ci na stronie jest preferowan膮 lub oryginaln膮. Tag kanoniczny jest szczeg贸lnie u偶yteczny w przypadku wielu stron zawieraj膮cych podobne lub identyczne tre艣ci, co mog艂oby wprowadzi膰 wyszukiwarki w dezorientacj臋.

Wykorzystanie Canonical tag pozwala okre艣li膰 jedn膮 stron臋 jako kanoniczn膮 lub preferowan膮. Pozosta艂e kopie tej samej tre艣ci s膮 duplikatami. W efekcie wyszukiwarki koncentruj膮 si臋 na indeksowaniu i wy艣wietlaniu wynik贸w na podstawie wersji kanonicznej. Pomaga to w poprawie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Przyk艂adem zastosowania tagu kanonicznego mo偶e by膰 sklep internetowy. Ma wiele stron produkt贸w, z r贸偶nymi parametrami sortowania lub filtrami, ale zawieraj膮cych t臋 sam膮 opisow膮 tre艣膰. Aby unikn膮膰 problemu z powielaniem tre艣ci i skupi膰 si臋 na konkretnej wersji produktu, stosuje si臋 tag kanoniczny.

Przyk艂ad u偶ycia canonical tagu

Przyk艂ad zastosowania Canonical tag na stronie HTML:

<head>
  <link rel="canonical" href="https://www.twojastrona.pl/oryginalna-strona" />
</head>

W powy偶szym przyk艂adzie href wskazuje na adres URL preferowanej wersji strony, kt贸ra jest uwa偶ana za kanoniczn膮. Pozosta艂e strony z t膮 sam膮 tre艣ci膮 lub zduplikowanymi tre艣ciami s膮 jej kopiami. Indeksowane jako mniej wa偶ne w kontek艣cie wynik贸w wyszukiwania.

Wi臋cej poj臋膰 z zakresu marketingu online znajdziesz odwiedzaj膮c s艂ownik marketingu.