Kategorie
Content marketing S艂ownik marketingu

Dane strukturalne

Dane strukturalne to kluczowy element strony internetowej, kt贸ry jest integraln膮 cz臋艣ci膮 jej kodu 藕r贸d艂owego. Te specjalnie oznaczone elementy s艂u偶膮 do precyzyjnego opisania i zdefiniowania zawarto艣ci strony w formie zrozumia艂ej dla wyszukiwarek internetowych. Sk艂adaj膮 si臋 one z r贸偶nych atrybut贸w i tag贸w, kt贸re identyfikuj膮 konkretn膮 tre艣膰 na stronie, takie jak tytu艂 produktu, cena, oceny, opinie, dost臋pno艣膰 produktu, lokalizacja firmy i wiele innych informacji.

Jednym z najpopularniejszych format贸w danych strukturalnych jest Schema.org, kt贸ry jest szeroko akceptowanym standardem w bran偶y SEO. Dane strukturalne pomagaj膮 wyszukiwarkom zrozumie膰 kontekst tre艣ci na stronie, co umo偶liwia wy艣wietlanie bogatszych wynik贸w wyszukiwania, tzw. „rich snippets”. Je艣li strona zawiera dane strukturalne dotycz膮ce produktu, wynik wyszukiwania mo偶e wy艣wietla膰 miniatur臋 produktu, cen臋 i oceny bezpo艣rednio na stronie wynik贸w.

Dodatkowo, wp艂ywaj膮 one na SEO, poniewa偶 pomagaj膮 wyszukiwarkom zrozumie膰 kontekst tre艣ci na stronie. Mo偶e prowadzi膰 to do wy偶szych pozycji w wynikach wyszukiwania. Ponadto, informacje dostarczane za pomoc膮 danych strukturalnych mog膮 zwi臋ksza膰 atrakcyjno艣膰 wynik贸w wyszukiwania. Zach臋ca to u偶ytkownik贸w do klikni臋cia i odwiedzenia strony internetowej. Dlatego dbanie o w艂a艣ciwe stosowanie danych strukturalnych jest istotnym elementem strategii SEO i marketingu online.

Dane strukturalne聽– przyk艂ady

Przyk艂adowe dane strukturalne zgodne z formatem Schema.org mo偶na znale藕膰 na stronie internetowej Schema.org (https://schema.org/). Znajdziesz tam obszern膮 dokumentacj臋 oraz przyk艂ady. Pomog膮 Ci one zrozumie膰, jak oznacza膰 r贸偶ne rodzaje tre艣ci na swojej stronie, takie jak produkty, recenzje, wydarzenia, lokalizacje itp.

Sprawdzanie danych strukturalnych

Google oferuje oprogramowanie o nazwie Test wynik贸w z聽elementami rozszerzonymi . Narz臋dzie pozwala na wprowadzenie adresu URL swojej strony lub wklejenie kodu HTML z danymi strukturalnymi. Nast臋pnie Google przeprowadza analiz臋 i informuje Ci臋 o wszelkich problemach z danymi strukturalnymi na Twojej stronie. Mo偶esz r贸wnie偶 u偶y膰 narz臋dzia „Strukturalne dane testuj膮ce” dost臋pnego w narz臋dziach dla webmaster贸w Google Search Console. Pozwala ono na bardziej zaawansowan膮 analiz臋 i monitorowanie poprawno艣ci danych strukturalnych na Twojej stronie internetowej.

Wi臋cej poj臋膰 z marketingu online znajdziesz odwiedzaj膮c s艂ownik marketingu online.