Kategorie
Content marketing Słownik marketingu

Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych zwana również konkurencją słów kluczowych. Jest to sytuacja, w której wiele stron internetowych w ramach jednej witryny internetowej lub domeny rywalizuje ze sobą o te same słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania.

W efekcie strony te mogą wzajemnie sobie szkodzić, prowadząc do obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania. Kanibalizacja słów kluczowych może występować, gdy wiele podstron witryny jest zoptymalizowanych na te same słowa kluczowe. Podobnie dzieje się gdy treści na różnych stronach są bardzo podobne, co powoduje dezorientację wyszukiwarek.

Aby uniknąć kanibalizacji słów kluczowych, ważne jest świadome zarządzanie optymalizacją SEO i strategią słów kluczowych na stronie internetowej. Dla przykładu, jeśli prowadzisz sklep internetowy z różnymi markami butów, unikaj optymalizowania wszystkich podstron na te same słowa kluczowe. Raczej koncentruj się na różnicach i unikalnych cechach każdej marki. Staraj się aby lepiej dostosować treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników oraz poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania.

Więcej pojęć z marketingu online znajdziesz odwiedzając słownik marketingu online