Kategorie
S艂ownik marketingu

Optymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji, zwana r贸wnie偶 CRO (ang. Conversion Rate Optimization), to proces doskonalenia witryny internetowej lub innych materia艂贸w marketingowych w celu zwi臋kszenia wska藕nika konwersji. Konwersja oznacza zamian臋 odwiedzaj膮cych na aktywnych klient贸w lub wykonuj膮cych okre艣lone dzia艂ania. Nale偶膮 do nich takie akcje jak zakup, zapisanie si臋 na newsletter, wype艂nienie formularza, czy pobranie materia艂u. Proces optymalizacji polega na analizie zachowa艅 u偶ytkownik贸w na stronie, identyfikacji potencjalnych barier lub problem贸w. Nast臋pnie wprowadza si臋 zmiany maj膮ce na celu zwi臋kszenie liczby konwersji.

Proces optymalizacji konwersji obejmuje testowanie r贸偶nych element贸w witryny. Optymalizuje si臋 nag艂贸wki, tre艣ci, przyciski CTA (Call to Action), uk艂ad strony, formularze i wiele innych czynnik贸w. Celem jest znalezienie najlepszych rozwi膮za艅, kt贸re skutkuj膮 zwi臋kszeniem skuteczno艣ci strony w przekszta艂caniu odwiedzaj膮cych w klient贸w lub leady. Dzi臋ki optymalizacji konwersji firmy mog膮 poprawi膰 zwrot z inwestycji w marketing internetowy i zwi臋kszy膰 rentowno艣膰 dzia艂a艅 online. To kluczowy element strategii marketingowej, kt贸ry ma na celu osi膮gni臋cie jak najwi臋kszej skuteczno艣ci w dzia艂aniach online.

Korzy艣ci z optymalizacji konwersji obejmuj膮:

  • Zwi臋kszenie wsp贸艂czynnika konwersji:聽optymalizacja konwersji mo偶e pom贸c w zwi臋kszeniu wsp贸艂czynnika konwersji, czyli liczby u偶ytkownik贸w, kt贸rzy wykonuj膮 po偶膮dan膮 przez firm臋 akcj臋
  • Poprawa zwrotu z inwestycji:聽optymalizacja konwersji pomaga w poprawie zwrotu z inwestycji w marketing internetowy
  • Zwi臋kszenie rentowno艣ci dzia艂a艅 online:聽optymalizacja konwersji pomaga w zwi臋kszeniu rentowno艣ci dzia艂a艅 online

Wi臋cej poj臋膰 z marketingu online znajdziesz odwiedzaj膮c聽s艂ownik marketingu online.