Kategorie
Słownik marketingu

Facebook Attribution

Facebook Attribution to narzędzie i funkcja które dostępne było na platformie Facebook. Pomaga ono reklamodawcom śledzić i analizować efektywność swoich kampanii reklamowych na różnych kanałach marketingowych. Dzięki niemu użytkownicy mogą zrozumieć, jakie działania marketingowe przyczyniły się do konwersji. Można w nim określić listę pożądanych działań, takich jak zakupy, rejestracje lub pobranie aplikacji.

Facebook Attribution umożliwia tworzenie szczegółowych raportów, które pomagają zidentyfikować, które źródła ruchu lub reklamy miały największy wpływ na dokonanie konwersji. Narzędzie to uwzględnia różne etapy interakcji użytkowników z reklamami i marką, co pozwala lepiej zrozumieć ich zachowanie przed dokonaniem konwersji.

Dzięki tej funkcji reklamodawcy mogą lepiej zrozumieć, jak alokować budżet reklamowy i dostosować swoje strategie marketingowe, aby osiągnąć lepsze wyniki. To narzędzie jest cennym źródłem danych do optymalizacji działań reklamowych na platformie Facebook oraz poza nią.

AKTUALIZACJA
Od 25 sierpnia 2021 r. nie można korzystać z atrybucji na Facebooku. 1 października 2022 r. Facebook przestał całkowicie obsługiwać znaczniki pomiaru atrybucji na Facebooku korzystające z domeny atdmt.com, w tym znaczniki ad.atdmt.com, view.atdmt.com i clk.atdmt.com. Jeśli znaczniki te będą nadal używane po zaprzestaniu działania usługi, reklamy wykorzystujące te znaczniki mogą nie kierować potencjalnych klientów do zamierzonego miejsca docelowego po kliknięciu.

Funkcja atrybucji Facebooka została zastąpiona przez poniższe usługi:

  • Menedżer reklam na platformach Meta: pozwala na przeglądanie reklam, wprowadzanie zmian oraz monitorowanie skuteczności kampanii i zestawów reklam na Facebooku.
  • Meta Business Suite: umożliwia zarządzanie firmowymi kontami na Facebooku i Instagramie. Dostarcza szczegółowych informacji na temat odbiorców, treści i trendów.
  • Menedżer zdarzeń firmy Meta: ułatwia konfigurację narzędzi biznesowych Meta, takich jak piksel Meta i API konwersji, oraz zarządzanie nimi. Znajdziesz w nim również informacje o działaniach podejmowanych na Twojej witrynie, w aplikacji i w sklepach stacjonarnych.

Sprawdź: słownik marketingu online